Follow on Bloglovin

lørdag den 13. oktober 2012

Homemade Beauty-products # 1 - Lip Scrub

Her er afsnit 1. af billige, hjemmelavede beauty produkter. Og hvad er mere aktuelt end et produkt til de allerede vintertørre og sprukne læber? Jeg 'tryllede' lidt i køkkenet, og resultatet blev en super nem, billig, naturlig og ikke mindst effektiv lip scrub. 

Ingredienser: 
3 ½ tsk. sukker
½ tsk. citronsaft 
2 tsk. flydende honning




+ En lille beholder (min er fra en prøve, jeg engang fik i matas)


Bland ingredienserne sammen i en skål, og fyld din lille beholder med massen. En, to tre - klar til brug! 


Jeg foretrækker at bruge fingrene til at massere og skrubbe, og derefter fjerne resterne med vand, da jeg ikke kan fordrage smagen af honning.  Efter en omgang skrub eller to er læberne bløde som smør og fløjl ©

De kloge ord:
Denne scrub er helt naturlig, men virker som den skal, da sukkeret eksfolierer, da honning virker anti-bakterielt og rensende, og da citronsaften genopbygger huden, hvis den har været udsat for f.eks. kold og tør luft.

Ps. Husk at opbevar scrubben i køleskabet, og lad være med at gemme den i flere måneder. Den holder ikke længe, men er til gengæld nem og billig at lave.

Har i nogle lignende tips?



Follow on Bloglovin

6 kommentarer:

  1. Sikke en fin lille sag, den skal prøves :)

    SvarSlet
  2. Ej hvor smart, det skal jeg helt klart prøve, mine læber er altid helt forfærdelige om vinteren :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er mine normalt også! De svier og ser ikke spor pæne ud.

      Slet
  3. Det må jeg prøve. Plejer normalt bare at exfoliere med lidt vand og en tandbørste, for derefter at smøre eight hour cream på - hvis man gør det om aftenen, vågner man op med de mest silkebløde læber.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! Det vil jeg da så også forsøge :-)

      Slet